tre år av kärlek

Igår firade jag och A våran tre-årsdag med ett besök på en skitbra restaurang! Den heter Sacre Coeur och ligger mysigt till på Skånegatan. Den fina kvällen gjorde dessutom att vi kunde sitta ute, hurra!Jag åt kyckling med risotto och parmensansås, mycket gott. Innan middagen var jag på gymmet och sprang på löpbandet, så när vi fick in maten var jag så där vrååålhungrig!
 
Innan vi börjar äta så tar A fram en present...det var ingen dålig överraskning kan jag säga. Jag fick nämligen en resa till St Petersburg!! Så vi ska dit i slutet av denna månad och jag längtar. Och vi är bra på det där med storstadssemestrar....strosa runt, kolla in stan, rå om varandra och sånt :) Jag blev jätteglad!

Är det någon av er som har vart där och har några tips på vad man ska se och göra?

Och på tal om Ryssland så kommer här mitt favorit youtube-klipp, på den fulla gruvarbetaren (som dyker upp under en intervju när hans kollega prompt påstår att någon sprit inte förekommer på arbetet :)) Enjoy!


#1 - - Klas of Skåne:

haha, ryssen är ju så underbar! en riktig klassiker. jag blev lite inspirerad av ditt stegräknande, så jag laddade ner en app som hette moveo som gjorde om telefonen till en stegräknare. perfekt! den verkade även ha nån form av tävlingsfunkton oxå. skall undersökas närmre... =)

#2 - - flamman:

Ah va kul! Då kanske vi kan utmana varandra! go go GÅ :)

#3 - - Ann S:

Hur var servitören på Sacre Coeur? När Kalle och jag var där för några veckor sedan så undrade vi om det var någon släkting som fått rycka in.. Men maten var bra.

#4 - - flamman:

Haha, gud va roligt att du skriver det Ann - för han var nämligen väldigt speciell. En man i 50-års åldern med flint som var galet pratglad? Lite förvirrad också, men trevlig. Måste vart samma va??

#5 - - Rosita:

Grattis! Lite så här i efterskott. Vi pratade faktiskt om dig och A idag på jobbet! Vi hade liten avslutning för G (inför föräldraledighet) med vin, ost och kex m.m och kom att prata om kärlek på jobbet. Tänk att det är tre år sedan. Vilken härlig present! Han är alltid så gullig A.



Kram till er båda!