gulliga gårdby café

Så blev det en natt på Öland, och inte vart som helst utan i Gårdby. Här ligger Sveriges mysigaste café & lanthandel som några kompisar till oss driver. Att gå runt här är som rena rama julafton för mig. Jag går med öppen mun och det är inte bara bakverken i cafét jag dreglar över, utan även den fantastiska inredningsdelen som är så himla smakfull! OM ni har vägarna förbi Gårby Café på Öland så måste ni titta in. Det är en fröjd för alla sinnen. Så kan ni avnjuta en nybakad kanelbulle och sen göra 50 situps i deras härliga trädgård?!

 

Nu känner jag att jag vill byta ut våran högblanka lägenhet till ett gammalt sekelskiftsboende där jag kan inreda så mysigt som det är här. Therese (om du läser det här) - du skulle ÄLSKA den här butiken!

 

Men bakverken ska jag hålla mig ifrån idag :) vi packar istället bilen och drar till norra delen av ön. Är det någon av er som har några vassa Ölandstips till oss?

 

 

#1 - - Ullis:

Åhhh när vi var på Öland för två år var jag sugen på att åka hit. Jag googlade mig fram till caféet/lanthandeln och jag kände att jag så gärna ville hit. Jag lovade mig själv att jag skulle besöka det nästa gång jag kom till Öland. Vi hade inte tillräckligt med tid...snyft!