pride

I dagarna är det regnbågsfärger och firande till max några kvarter från våran lägenhet - stockholm pride har nämligen dragit igång! Lustigt nog lyckas jag alltid vara bortrest just under dessa dagar, fast jag är så himla sugen på att ta del av partajjet. Karnivaltåg, fjärdrar, glitter och glamour gör ju faktiskt att vardagen blir en fest :) Istället sitter jag och bloggar i Kalmar efter en resa i regn och rusk, men vilken vacker stad att komma fram till. A har bott här i sitt 'tidigare liv' (alltså innan han träffade mig) så han får visa vägen, jag bara hakar på. Ikväll är han på fotboll och jag har egentid - så det blev en GI-middag med lax och sallad och nu ska jag titta på folk som flanerar förbi. Lite mysigt med några timmars egentid så här i en främmande stad :)


På tal om pride - läste ni om (eller hörde ni?) alcazar-Andreas som friade till sin pojkvän via sommarpratet i P1? Och samtidigt får vi veta att två av våra kära vänner just förlovat sig (hurra!) och så firar min kära storebror och hans fästmö ettårig bröllopsdag snart. Romantiskt till tusen med frierier och sånt tycker jag.

 

Har du något romantiskt eller någon frieri-historia att dela med dig av? BERÄTTA!