underbara gotland

Gotland är uuuuunderbart och bjuder på allt det vi önskar oss under denna helg, nämligen sol sol och åter sol. Inte ett moln på himlen och så där fantastiskt-idylliskt-somrigt. Idag tog vi bussen till tofta där vi hittade en perfekt liten grop att ligga och gassa i. Lite kaxigt sa jag till A: jag går och badar, passar du grejerna så kan ju du gå i efter mig? 15 sekunder senare kommer jag tillbaka - ODOPPAD och inte lika kaxig. Det var som att stoppa tassarna i en isvak - inte en chans att det skulle premiärbadas just där och då. Nej tack, jag trivdes bättre i gropen, där jag kunde ligga och få upp värmen :)

Sen har jag två ekonomiska ting jag vill dela med mig av:

Nummer ett: Gotländska earthmans kostade 60 spänn lådan på midsommarafton vilket betyder typ 5 kronor jordgubben! Men goda var dom! Och hemma-odlade på Gotländsk mark så klart :)

Nummer två: Mitt i den längsta och segaste visby-backen säger A: 'du får hundra spänn om du gör utfall hela vägen upp' Sagt och gjort, va fasen gör man inte för 100 snabbt tjänade kronor - affärskvinna som man är :) Oss imellan hade jag nog gjort det för 10 kronor också, jag är sån jäkla tävlingsmänniska som aldrig kan stå emot en utmaning, med andra ord - för hundra kronor hade jag gjort det 10 varv upp och ner :)


Och ja, backen var betydligt längre än vad som syns på bilden, jag var räääätt så slut när jag väl kom upp. Tur att det hela förevigades på bild. Benen kommer svida imörrn det är en sak som är säker.
#1 - - Svärmor:

Bra gjort härlig stil, ser ut som du är enbent. Jag tycker det var värt det dubbla priset. Kram

#2 - - Karin:

Hahaha ja det ser faktiskt ut som att du är enbent :) och hoppar upp på ditt enda stackars ben

#3 - - Robban:

Gotland är nice. Jag ser mig nästan som en halvgotlänning nu efter alla år på Gotlands nation och återkommande sommarbesök på ön.



Vill du bada där det är varmt så kan jag STARKT rekommendera att ni åker ut till något av kalkbrotten. Det är ofta varmt som i simbassänger och man kan hoppa från klippor och sånt. Där vattenkanten är blir det typ 60meter djupt på en gång och det är helt riskfritt med vattenlekar. Ofta kan man hitta en lite avlägsen plats där man får vara i fred och kan ligga och sola hela dagen. Tag med fördel med picnic och dryck!

#4 - - Rosita:

Instämmer med föregående, ha ha. Gissar att det svider lite i rumpan också. Fantastiskt bra träning för lår och rumpa ;-)



Ljuvliga Gotland, för övrigt.



Kram, R