resarö, mitt paradis

Idag har vart en dag i paradiset, med släkten samlad på landet en solig dag - då kan det verkligen inte bli mycket bättre (jo, vissa delar av släkten saknades av oss såklart). Av mig och mina bröder fick mamma en bok som hette 'mamma - en bok om dig' som hon ska fylla i. Hela boken är full av frågor om mammas liv, tankar & minnen. När hon har fyllt i hela boken så får vi tillbaka den och kan spara. Jättekul present tycker jag, även om hon inte får behålla den :)

Och vet ni, varje gång jag är på resarö så slås jag av hur mycket jag trivs på 'landet', jag är ingen storstadstjej....så är det bara. Jag vill ha det så där tyst runtomkring mig, kunna ha dörrar öppna och höra vinden susa. Det tycker jag verkligen är livskvalité. Jag hoppas att jag & A inom några år har hittat vårat alldeles egna lilla paradis :)

Är du en storstadsmänniska eller trivs du bäst på landet?


Våran roddbåt som användes till att lägga nät när vi var små, & i den lärde mormor mig att ro :)


Lunchen uppdukad nere vid vattnet, då kommer sommarfjärilarna i magen fram och jag bara njuuuuter!


hugg in alla hungriga!
#1 - - Jessika:

Wow vilket paradis!! Sitter själv i mitt lilla hus på landet med fönstret öppet och lyssnar på svalorna som störtar förbi. Väljer lätt landet även om P suckar ibland och längtar tillbaka till sin afrikanska metropol ;) Sköt om dig min inspiratör!

#2 - - MSR:

Oj vad det ser härligt ut, hoppas att man får följa med ut till Paradiset någon gång. KRAM

#3 - - Cissi:

Jag är uppvuxen i stockholms skärgård så jag älskar landet men bara det finns något att göra, annars blir jag lätt uttråkad :)



Imorn är det vårruset :)

#4 - - Klas of Skåne:

Oj, vilken fröjd för ögat! Jag som gick och var sugen på rädisor idag, nu blev jag ännu mer sugen. Jag tror jag är en storstadsmänniska som gillar utflykter ...och riktigt god svensk husmanskost! =)

#5 - - Matilda:

Åh, så somrigt, härligt och smaskigt det ser ut! Och vilken lyx med sommarhus i stockholms skärgård!



Jag tror på kombinationen, lite som vi har det, att bo på "landet" och ha nära till stan! Då kan du få storstadspulsen på dagtid och pusta ut i din lugna fridfulla oas!