julen är kommen, hoppfaderalla!

Idag firar jag första advent med lusse-bak! Blev inspirerad av Cissi som jag pratade med imorse och så satte jag igång. 45 lussekatter blidde det, inte så pjåkigt va? Speciellt inte eftersom receptet jag använde bara utlovade 30 stycken, inte så ofta det blir fler än receptet säger. Och jag gjorde dom rätt stora dessutom. Nu finns 2 i min mage och 43 kvar för att frysas in och så småningom bjudas på!


OBS! lussekatter kan bli brända på typ en sekund, man måste hålla ett öga på ugnen hela tiden!


Och en julstjärna i fönstret, denna inhandlad på Claes Ohlsson. En mycket bra julpynts-butik faktiskt.
#1 - - G:

Husligt å pyssligt till tusen, flamman!

Och snart får Clas Olsson-blinget konkurrens när älsklingen sladdar in - självaste toppstjärnan! =)



/Kram från oss! Vi saknade dig vid bordet! <3

#2 - - C:

Nämen tjusigt flamman!! Håller helt me, 3 sekunder så kan de gå från gula till bruna. Nattinatt

#3 - - svärmor:

O så finna lussekatter du bakat, synd att man inte bor närmare så man kunnat fått smaka. Men A får käka dessto flera. Synd att du inte var med i helgen. Men det kommer flera helger. Kram