öööö du har nog fel plats? eller?

Jag å Lina sitter på tåget ner till Göteborg! Vi ska möta Cissi på hotellet ikväll sen väntar en traditionell tjejhelg med shopping, party och mys! På tåget är det lite kaos för ingen plats stämmer. På våran biljett stod det vagn 16 men den existerar inte ens, och så har det vart för alla som kommit på. Hit och dit och du-har-nog-tagit-min-plats och jada jada. Stackars SJ, jag trodde det bara var som guide man råkade ut för sån kaos när man stod på flygplatsen och tog emot 15 olika plan fulla med hundratals gäster från fyra olika länder,som sen skulle fördelas ut i 270 olika bussar. 

Jaha...är buss 45 full menar du? (på flygplatsen när man sagt åt en familj på 15 pers att gå till just denna buss och vips så var dom tillbaka och man fick bakläxa)

ööö...nej den här bussen stannar inte på Kipriotis..
(när man trodde man släppt av dom sista gästerna på sista hotellstoppet, men några visst kommit på fel buss och skulle till typ andra sidan ön)

Är det någon här på bussen som har en rööööd samsoniteväska och möjligtvis tagit en grå istället?
(när man tog mikrofonen och försökte reda ut vems väska som var vems egentligen).


flamman med sin söta guidekompis Johanna, här på Rhodos 2006
#1 - - Lin:

Ha ha ha!! Jepp, jag känner igen alla dina beskrivningar av guide livet...Vilka grejor man fick gå genom ibland! Men eftersom känslan skulle sitta kvar länge, så var det bara att le sitt finaste leende, vara en dubbel-bagger o bara lösa problemet på rak arm! Men underbart var det ändå! Puss

#2 - - Ann:

Those sweet good old days! tror faktiskt att jag är fotografen... ;)