shellac

Nu måste jag berätta om det här med Shellac. Eller Gellac kanske det heter (vet inte riktigt skillnaden). Min mamma kom hit med perfekta naglar i jul som hon gjort på salong, och jag kämpade på och fick måla om hela tiden för att mitt skavdes av. Målade om naglarna typ 3 gånger bara under julen! Och då har jag ändå nagellack från chanel för typ 250 kronor!! :) 
 
Sen fick jag nog. Beställde tid hos en nagel-tjej här i Kalmar och nu kommer jag precis som mamma också köra gellac kommande tiden. Det är ett speciellt nagellack som torkar i en uv-lampa. Det sitter stenhårt och håller i ca tre veckor. Här i Kalmar kostar det 400 kr första gången och sen 300 kr gånger kommande gånger (då ingår borttagning av det gamla). Alltså inga lösnaglar eller förstärknings-tippar av något slag. Bara ett speciellt lack. 
 
Så nu kan jag diska och slabba och tvätta och greja, utan att vara rädd för att nagellacket ska förstöras :) 
 
Jag tycker bäst om korta, välvårdade naglar. Långa är ingenting för mig, men kan vara fint på andra. 
#1 - - Lin:

Jag tycker att färg är snyggast på korta naglar, o sen neutral eller fransk manikyr på långa. Jag älskar långa naglar men har svårt att hålla dom långa när man jobbar. Phu!
Kör du mer överlack när du har lackat dina naglar? Det gör jag, och jag tycker att färgen håller sig bra på mina naglar faktisk. Och jag är ju i rörelse hela dagen med möbleringar, pappersarbete, prepp hit o dit, vatten o allt möjligt gojs:-)
Puss

#2 - - Mammanmax:

Tusen tack för tipset! Detta gjorde att jag idag hittade en grej på åhlens. Ett gellack från depend. Man köper ett startpaket med underlack, överlack, rengöring och uv-lampa!!! Kostar 400-500 kr. Till detta väljer man sedan vilket eller vilka lack man vill ha och de kostar 79:- st. Sen fixar man det hemma! När man köpte det idag så fixade en tjej naglarna på en, så jag har testat nagellacket på jobbet idag. Det sitter som berget:)

#3 - - Ann:

funderar på om det där shellack går att få med fransk manikyr... vet du nåt om det? kram

#4 - - Lollo:

Vart i Kalmar gör du det? Maila mig om du vill:)

Svar: Hos Lisa Nails i baronen! Superduktig!
friskaflamman