dag två

Dag två med mörkare hår, och jag börjar gillar'e på riktigt! Och ja, det här är mer eller mindre min naturliga färg - om än lite pimpad (jag är ju en av alla oss skandinaviska 'råttfärgade'). Så utväxten kommer inte alls vara lika påtaglig och jobbig som när man har blonda slingor. Frisören Reka (grym tjej!) kallade mig 'mörkblond' nu, så ni har rätt; brunett kanske är att ta i. Men det KÄNNS som man är mega-brunett eftersom jag är så van att bara vara ljus. 
 
TACK för alla era peppande & gulliga kommentarer om mitt 'nya jag'!
 
Regnkläder PÅ! Nu är hösten här, och jag har den smartaste regnkappan från Åhlens (249 kr) som man kan knöggla ihop och ha i handväskan :) 
 
...och på regniga dagar passar ju ett besök på IKEA alldeles toppen. Allt ligger nära här i Kalmar, vi har bara fem minuter dit. Så skönt :) Här röjer Lovis i skylten, lilla Elsa tittar på. 
 
Huliganerna Hilma & Lovis åker vagn. Ja några minuter iallafall, sen fick dom springa fritt, sen tvingas ner i riktiga vagnarna, sen mutas med majskrokar :) Gullegrisar, och med bara 2 dagars åldersskillnad!
 
En liten bild från sänghalmen, det är ju ändå FREDAG hihi! Och jag ska till Köpenhamn för en weekend med min lovely miss Danmark/Trine! 
#1 - - Therese:

Vackra du! Håret blev verkligen skitsnyggt! Men som sagt, allt klär en skönhet.

#2 - - Marine:

Bra tips! Har redan härmat dig med regnkappan.

#3 - - Therese B:

Våra fina tjejer! Ha nu en härlig helg i Köpenhamn o sov ;) Kramis!