spränga gränser

Jag har alltid tänkt att jag är en 'som inte kan springa'. På riktigt! Jag har stor byst som bara är i vägen (det är skittungt när man springer, men nu kör jag dubbelt: både bh och sportbh), jag har ofta haft svidande ben och tung andning bara efter några hundra meter.
 
Men.
 
Man får börja smått, öka succesivt, våga utmana sig själv, ta i och bli svettig! Man MÅSTE spränga gränser. Det är inte farligt att komma upp i puls och bli skittrött. Tex ge sig fan på att man ska cykla 2 mil istället för sina vanliga 30 minuter. Det är så jag har gjort och nu märker jag ju att det gett resultat - eftersom jag helt plötsligt kan springa längre än förr! 
 
Och inte glömma: bra musik i hörlurarna!!
 
Det är nåt extra skönt med att börja dagen svettig som fasen, högröd i ansiktet och helt utmattad. Man kan liksom bara bli piggare och snyggare hihi :) 
 
#1 - - Susanne i Umeå :

Åh vilket peppande inlägg. Är också en person som inte kan springa... Men har nu tänk lära mig, på riktigt!

Läste någonstans att man ska göra en bra playlist Gå första låten , öka takten andra och jogga tredje för att sedan börja om igen och köra så ett tag. Tillslut springer du alla låtar...

Nu jävlar!

#2 - - svärmor:

Bra kämpa på, men jag lyssnar på fågelsång när jag kör mina cykelrundor, har just kommit hem från en runda på ca 6,5 mil.