kostrådgivning

Jo jag var hos kostrådgivaren på gymmet här om dagen. Jag har verkligen velat det länge och nu tog jag mig i kragen. Vi satte upp ett mål, att få mer variation/inspiration bland den nyttiga maten - samt stärka kroppen. 
Jag vill inte gå ner mer i vikt, men gärna byta ut lite slappt mot mer muskler. Besöket kostade 900 kr, kommande besök kostar 400 kr. 
 
Hon mätte mig på alla möjliga ställen (hakan, låren, vaderna, magen, armarna mm) och kom fram till att jag hade suuuuuperlite fett på armarna, vilket gör att jag kan få supersnygga armar (hurra!). MEN. lite överflöd på lår och skulderblad (??). Skitjobbigt att klä av sig och behöva bli mätt med en TÅNG, men vad fasen......det peppade mig ändå. 
 
Om tre veckor ska jag tillbaka och då ska vi se vad jag klarat av att förbättra. Några konkreta saker som hon sa till mig: 
 
1) dricka mycket vatten, 2 liter om dagen
2) styrketräna mer än förbränningsträna. Tänka 'två pass styrka och ett kondis'. 
3) äta mer grönsaker som inte går sönder om man slänger dom i marken, speciellt till frukost. Tex vitkål, broccoli, lök, morötter. 
 
Känner mig peppad, det här får bli mitt steg 2, efter flytten liksom. Nu är jag redo att ta tag i mig själv igen :)
 
Bild från en prommis med Ludvig i somras, längtar redan tillbaka......
...och hur vackert är inte Kalmar Slott på en skala??? LOVELY! 
 
#1 - - Anna E:

Vad spännande, vilken utmaning!

#2 - - Anonym:

vad spännande! Hoppas vi får följa din mat och träning :)

#3 - - Marine:

Intressant och inspirerande!
Men vitkål och lök till frukost?! Det låter inte som någon frukost man skulle längta till?
Vilket fint foto med slottet i bakgrunden!
Puss