trög mage

Jag har alltid trög mage, och har senaste åren tagit laktulos varje dag, en slags sockerart som innehåller galaktos och fruktos = hjälper det tröga. Ok, kanske för mycket info tycker ni :) Men här kommer det intressanta. 

Jag var hos en kostrådgivare här om dagen och la upp ett nytt program för att bli stark, inte gå ner i vikt. Fick några pekpinnar, bland annat att jag måste dricka mer. Typ 2 liter vatten om dagen. Jag äter ju bra mat, mycket fibrer. Men fiberrik utan vatten blir STOPP! Motsatt effekt liksom! Så TÄNK om vattnet kommer hjälpa mig, och jag slipper ta laktulos. Vad fantastiskt det skulle vara :) 
 
Så enkelt men ändå inte liksom. Dricker ni mycket vatten? 
 
Pussilussan 
 
 
ps. ska berätta mer om vad kostrådgivaren la upp för plan för mig, i mitt nästa inlägg :) 
 
 
#1 - - Lin:

Vår Melvin hade jättwproblem när han var mindre och det var tipset vi fick. Ge hsn massa vatten och det hjälpte honom. Håller tummerna för att det funkar för dig med!! Kram

#2 - - Ellen:

Jag har samma problem som du i perioder men dricker 2-3 liter vatten om dagen å det hjälper! Dessutom känner jag mig mer klar i huvudet av att dricka bra med vatten :) Lycka till å Stor Kram!