gå till parken

Här i Kalmar visar hösten sin allra bästa sida. Klar, blå himmel. Kall och frisk luft. Promenaden till dagis var en ren fröjd imorse. Lovis var så söt och ropade 'pakken pakken!!' (lekparken). Men jag sa 'Nej, vi ska ju till dagis, till kompisarna'. 'Näe!! INTE kompisarna' svarar hon då (hahaha).
 
Tänk va härligt det måste vara för henne att äntligen kunna få fram typ vad hon vill! Och jag måste säga att det är galet skönt för mig också. Det här är tredje hösten i rad som jag är mammaledig, jag har pratat med bebisar som inte svarar, under såååå lång tid. Det ska bli så skönt med lite respons, även om den är i form av 2-årstrots. 
 
Nu blir det lite strykning, packning av flyttkartonger och så ska jag ju underhålla Ludvig. Försöker äta nyttigt och tänka sunt mitt i all röra, att man har flyttkaos är väl ingen ursäkt för att skita i allt liksom (även om jag är väldigt sugen på hämtmat och enkla lösningar just nu) :) Puss på er! 
 
 
 
Parken, en favorit för Loppan. Här är taget förra hösten, då var hon bara 1 år och några månader (naaaaaaw). Ps. Gillar ni häng på brallorna till dom små så får ni kolla in POMPdeLUX, vi har många 'hängbrallor' därifrån. Skönt, tufft och lekvänligt på samma gång - och plats för blöja om man har det :)