påskriset åker ut

Nu åker påskriset ut (tyvärr, tycker det är så himla fint att ha framme!!) Men hur länge tycker ni man kan ha videung utan att det känns för 'vintrigt'? Dom står sig ju jättelänge eftersom dom torkar, men fortfarande ser fina ut. Puss och kram å ha en underbar dag!
 
#1 - - Anne-Li:

Fint ni har det!!

Svar: tack snälla du! Stor kram!
friskaflamman

#2 - - Moster Yvonne:

Krukan med Videung är jättefin!

Till nästa påsk köper du hem påskliljor (modell flera) i plastkruka. Njut av dem och de mår bara bra av att stå ute även om det är frost. När de vissnat planterar du ut dem (ta ut dem ur krukan) och gräv ner i samma klump i gräsmattan. Du ska klippa ned dem totalt när de är helt vissna = näringen har gått tillbaka till lökarna. Återkommer till nästa vår. Vi har gjort det tre år i rad och de är riktigt fina fortfarande! Börjar du klippa gräsmattan innan de vissnat ner helt kör du bara en sväng förbi dem och låter dom vara i fred.

I år tog vi in björkris något för tidigt så det var utslaget några dagar före påsk. Då tog vi ut hela vasen och ställde utanför på muren. Stod där vackert och frodigt i tre veckor till. Trivs bäst i sitt rätta tillstånd, d.v.s utomhus.

Härligt med allt som grönskar så fint nu. Synd bara för allergiker som får det jobbigt!

Hoppas hela familjen mår bra och kul att läsa att du trivs så bra på Ekerum! Vi har också varit där på golfvecka. Ekerum är kanonfint. Nu är vi ju i samma branch - fast ingen av oss spelar golf!

Kramar

Svar: Tack för tipset moster!! Jag har verkligen inte gröna fingrar och har inte lärt mig så mycket än, men det här låter ju som något jag kan hantera och lyckas med!! :)
Ja nu är vi i samma branch och nästa gång vi ses får du lära mig lite knep och så. Golfens värld är ju enorm, mycket att lära även där :) stor kram!
friskaflamman

#3 - - John :

Fint stallfönster! Kram

Svar: Jag skulle precis svara att det var min bror som gjort fönstret, men så såg jag att det var du som skrivit :) Vi älskar fönstret!!
friskaflamman