frukost

Natten till igår bodde ju jag och A på hotell och det var så lyxigt att kliva ner till frukosten! Förr så såg jag hotellfrukostar som en chans till att äta allt som fanns och smaka av allt gott. Mackor och pannkakor och bacon mm...... Men nu tänker jag att det är en fantastisk chans till att kunna välja bland goda och nyttiga saker utan att behöva handla hem och fixa allt själv! Tankens kraft, den får man jobba med och gör man det så kan den göra susen! :) 
 
 
#1 - - Anna E. :

Känner så igen mig i hela inlägget. Så klokt!

Svar: eller hur! :) Puss!
friskaflamman

#2 - - Anonym:

Jag har lite frågor angående frukost och jag tycker ju du har stenkoll på kost, därför frågar jag dig.

Vad finns det för frukostalternativ för en vecka? Brukar du köra samma frukost varje dag?

Tänkte börja äta fil, musli och banan på morgonen. Hur mycket ska man ta av varje????

Svar: Hej! Jag brukar köra samma i en vecka, sen byta till något annat i en vecka ungefär. Det är perfekt för då kan man köpa hem varor och liksom använda upp dom :) A har ätit samma frukost i massa år, varje morgon......så det där är ju en smaksak! Jag äter pauluns supergröt med en hackad frukt och ett kokat ägg för det mesta. Tycker fil, musli och banan låter toppen, men du kan nog lägga till ett ägg också så du står dig i tre timmar tills melliset :) Kram!
friskaflamman

#3 - - Anonym:

Tack för svar :) Så även att jag ska gå ner i vikt så ska jag lägga till det där ägget?

Svar: Absolut! Att gå ner i vikt betyder inte att man ska gå hungrig. Satsa på att äta på fasta tider med jämna mellanrum. Och så lagom portioner :) blir grymt bra!
friskaflamman