inspiration av paulun

Idag har det hänt, jag har fått träffa Fredrik Paulun som är en av mina stora förebilder gällande kost och välmående. Han hade föreläsning här i Hjo idag! Paulun förespråkar balans och att inte utesluta någon stor bit (tex kolhydrater) ut sin kost - bara hålla rätt mängd. 

Idag handlade det om socker (som är en av dom få saker man faktiskt ska försöka utesluta) och hur förödande det är. Han berättade bla att om man dagligen äter ca 3000 kalorier, varav 900 kalorier är godis (ca 230g) och slutar med det. Så minskar man 47kg kroppsfett på ett år (!!!).

När jag räknade kalorier så lärde jag mig snabbt att smågodis är helt överjävligt. 100g (typ 15-20 godisar) förstör en hel dags nyttigheter. 

Så spännande! Mitt mål kommer nu vara att minska sockerintaget ytterligare och bara unna mig vid valda tillfällen. Vetenskapen visar att det är då man mår allra bäst. Och för dig som äter mkt godis, minska på intaget så kommer du undvika sjukdomar (diabetes mm) och rasa i vikt utan att ens göra annat. Ett stort steg i rätt riktning!! 

Peppad flamma! 

En av böckerna jag köpte idag!


Jag vill bara köpa en stor blombukett till paulun och krama om honom, han har gett mig kunskap och lärt mig sköta om min kropp (utan konstigheter, bara back to basic!) 

#1 - - Marine:

Så kul! Förstår att det var peppande och intressant.
Hade väntat mig ett foto på dig och Paulun tillsammans. Du brukar ju alltid överraska med bilder på dig och kändisar. Är säker på att du tänkte tanken men att det inte fungerade av någon orsak? Har jag rätt? Kram

Svar: Du har helt rätt! Hade såklart tänkt ta en bild på mig och paulun men han stod uppe på en scen så det gick liksom inte. Den var det måååånga som ville prata med honom efteråt....
friskaflamman