till grillen

 
För dom som inte tröttnat på att grilla kommer här tips på bra saker att lägga på gallret! Paprika, zuccini (vet någon hur man undviker att få den besk?), sötpotatis. Snabbaste tsatzikin gör du på kvarg (0,1%), vitlök och riven gurka/salt/peppar. behöver inte rinna av och massa sånt man höll på med förr. Bara krama ur den rivna gurkan och blanda ihop! 
#1 - - Ann:

Hej kära!
Nu lider min semester mot sitt slut, imorn är d dags att köra igång jobbet igen! Har nu läst ifatt din härliga blogg som jag i vanliga fall alltid läser på morgonen, men i år har jag tagit lite mail å datapaus under ledigheten! Faktiskt skönt, men så härligt att läsa ifatt massor, lite som att ha en hel säsong av en bra tv-serie att kika på! ;) tack för inspiration inför hösten min fina, jag hakar på, träning å bra kost Here we Come! Puss å kramar

Svar: Så bra av dig att ta skärmfritt under semstern!! 👏 men välkommen tillbaka 😍 kram!
friskaflamman

#2 - - Karin Arvidsson:

Är det egenodlad squash? I så fall kanske du kan prova att skörda den lite tidigare. Tjingeling :)

Svar: Ah bra tips! Har inte odlat själv men då är det nog affären som borde skördat tidigare. Tycker alltid den är lite besk nämligen! Kram saknar dig!
friskaflamman