viljan starkare än suget

God morgon fina ni! Nu sitter jag på tåget till Köpenhamn. Idag ska jag träffa min darling Trine och imorgon blir det Pompdelux-kickoff och sen mys med delar av familjen i Skanör. 

Jag åker idag 3,5h tåg utan att äta godis. Det hade aldrig kunna hända förut. Jag är liksom fri från sockerdjävulen och det är en jäkligt skön känsla! Sötsugen blir jag fortfarande men jag hantera det. Jag läser tidningar och har med mig lite mellis, det går ju utmärkt. Och jag lider inte alls :) 

Kroppen går att ställa om, den kan vänja sig vid bra saker och bra val. Allt handlar ju om att vilja förändra. 

Vill man inte så är det ju inget att lägga energi på. Huvudsaken är ju att man mår bra med sig själv och sina egna val liksom. Vill man tex sluta röka så gäller det att viljan är större än suget som kommer som en liten djävul och knackar på. Då måste viljan va stark! 

Kram på er 

Vågar inte ta en selfie för tåget är helt fullt. Ni får en bild från tidningen jag läser istället, ett enkelt och smarrigt recept på soppa! :) 

#1 - - caisa salmonsson:

Hoppas ni hade en härlig kräftskiva som final. Så roligt att se dig och åter igen så roligt att du hittade upp till mitt rum för en liten förfest.-) LYCKA TILL nu i höst så ses vi efter jul igen. Stor kram Caisa

Svar: Tack detsamma sötnos! Så lyxigt att bli mottagen av dig och ett glas bubbel direkt i dörren!! :) Lycka till du också så ses vi snart igen. Stor kram på dig tills dess, min favoritpartner in crime! :)
friskaflamman