fredagsmys

Något av det absolut smarrigaste jag vet, att ta fram och plocka med framför tv'n är goda charkuterier. Vi brukar blanda lite pålägg och så lite från delidisken. Dock är detta inte alltid så nyttigt eftersom dom är ganska feta....om man nu inte väljer kalkon eller magrare varianter (kan också vara väldigt smarrigt, men mer till vardags liksom). Men allt handlar ju ändå om att äta lagom mängder, att ta och äta något lättare innan så man inte är vrålhungrig när plocket åker fram liksom. Och så vara konsekvent :) Lägga upp, det här ska jag äta, punkt. Om jag inte bestämmer mig innan så är jag expert på att bara fortsätta att ta utan att tänka.
 
Och sen, njuuuuut. Bilderna nedan är ju en del av livet :) ät, njut och må bra. Puss på er!  
 
Dadlar inlindade i bacon är en farligt god mix också. Mycket trevlig till fördrinken! Kärna ur dadlarna, linda runt en bit bacon/i med en sticka och så in i ugnen. Kanske 200 C i 10 minuter (minns inte alls vad jag brukar ta, men man ser när dom är klara :)).