en ny start

God morgon lovers! Ny vecka - ny start. Senaste veckorna har vart lite hektiska. Ni vet att om bloggen är dåligt uppdaterad så betyder det att det är fullt upp och jag inte får tillfälle att sitta vid datorn. Bloggen speglar mitt liv kan man säga. I balans - ja då bloggar jag :) 
 
Jag har senaste tiden styrt med ett nytt jobb som jag börjar på i oktober. Då ska jag nämligen tillbaka till resebranchen (yey!!) och börja jobba på Kalmars bästa resebyrå Big Travel. Det ska bli SÅ kul. Teamet är bäst av alla Big Travels butiker i hela Sverige och deras säljare är med på topplistan månad efter månad. Sånt peppar mig grymt mycket. Så nu tackar jag för min tid på Ekerum och blickar framåt. Nytt kapitel! 
 
Efter några veckors obalans, ja då måste jag styra upp. Typ rensa skafferiet och stryka kläder, tillbaka till ordningen och struktur. Jag är en obotlig feng-shui:are. Jag tror verkligen att harmoni bland saker och ting ger harmoni i själen. Så idag börjar jag dagen med en frukost som är höjden av sundhet. Den innehåller nyttiga fetter, kolhydrater och proteiner. Bättre än så här blir det inte! Jag älskar känslan av att kunna tänka 'det här mår min kropp av, det är så här mycket den behöver och den har fått i sig alla viktiga ingredienser'. Receptet är från min husgud Paulun och jag ska tipsa er om BÄSTA inköpet i eftermiddag. Stay tuned!!
 
Puss på er! 
 
250 g hackad frukt (ca 2 stycken, hacka inte om du har bråttom, det tar längre tid att äta när den är hackad), 50 g 10% hårdost och två kokade ägg. Tips: köp en matvåg om du inte redan har en. Dom digitala är smidigast, finns på tex Ica Maxi eller Clas Ohlsson för ca 300 kr. 
Kanel är bra grejer, och gott att strö på äpple.....
 
Osten heter Munkens svarta 10%. Den är perfekt att göra stavar av och äta. Ost är inte så nyttigt när fetthalten är hög, men tar man däremot en med lägre halt så blir den helt plötsligt supernyttig och en grym proteinlkälla! 
 
#1 - - u:

Vill bara påminna om att frukt innehåller väkdigt mycket socker. Hört att ett äpple på 100 g innehåller ca 3,5 sockerbilar och en banan på 100 mer än 5 stycken. Fått tips om att ge barnen max 2 fruker per dag för att minska sockerberoendet.

#2 - - Susanna Maria J:

Den osten är så god! :D

Svar: Eller hur, så god att äta i små bitar! :)
friskaflamman

#3 - - flamman :

Ja det stämmer U! Dock är naturligt socker ingenting jämfört med 'vanligt' tillsatt socker som är överjävligt för kroppen! Men jag håller mig också kring 2 frukter, lagom av allt är bäst. kramis!

#4 - - Max:

Grattis till nya jobbet! Vad kul!
Gillar o kika in o se nya inlägg men så klart man ska känna att man är i balans o inte stressblogga, de blir ju inge bra.
Tack för alla tips! Kram

Svar: Nej stressblogga blir aldrig bra, men ni kan lita på att när jag skriver så vill jag skriva hihi :) Kram på dig
friskaflamman

#5 - - Anna E. :

Kul med nytt jobb - grattis! ⭐️

Svar: Tack vännen!
friskaflamman

#6 - - Ann:

Va kul med nytt jobb! Det låter hur bra som helst! Jag har börjat komma in på din bana att njuta av Feng shui, ordning å reda innan man går å lägger sig på kvällen så sover man så gott, å sen har jag upptäckt yoga på riktigt, shit, det är verkligen helt underbart! Önskar dig en din dag, många kramar

Svar: Kul med yogan! Ja eller hur ger det något slags lugn……Hos oss hinner vi nästan aldrig städa helt, men då lugnas jag av att det iallafall är städat i skåp och garderober. Hos oss finns inget vi inte använder, det gillar jag. har rensat ut allt som inte används. Kram!!
friskaflamman