på tre minuter

....hinner du göra en god lunch eller middag! :)
 
För 2 personer: Blanda ett paket ekologiska blandade bönor, 2 hackade tomater, 2 klyftor vitlök och 15 oliver. Salt & peppar. 
Servera med rostbiff (ca 100 g var).
En supermåltid!! Hemma hos oss gillar inte mitt hjärta A rostbiff, så den får vi byta ut till något annat nästa gång :) Skivad kalkon, kycklingfile eller en laxbit kanske?  
 
Kram! 
 
 
 
 
#1 - - Susanna Maria J:

Suveränt tips! Älskar när det går fort ;)

Svar: Snabbt är bäst! :):)
friskaflamman

#2 - - sonia:

hej!
jag måste fråga dig ang. laktulos.
Jag har precis fått recept utskrivet till det då jag har en trög mage.
bad om att få den naturella, men fick istället den med apelsinsmak.
det jag undrar över. hur "bra" funkar det?
Och innehåller det några kalorier? försöker gå ner i vikt så det är därför jag undrar, vill inte att detta ska sätta stopp för min viktnedgång.

Svar: Hej sonia! Jag har själv behövt använda laktulos, men har köpt den receptfritt på Apoteket utan smak. Så jag har ingen erfarenhet och kunskap alls av den med smak. Laktulos är ju framställd av sockerarter om jag förstår det rätt, även om socker inte är bra för oss är det ändå bra att den är naturlig och inte kemisk om du förstår vad jag menar :) om laktulosen innehåller kalorier så är det så få att du inte behöver vara orolig att det skulle förstöra en hel dag. Du tar laktulos en gång per dag men kanske äter 6 gånger. Alltså är det måltiderna och småätande som är det viktiga att fokusera på! Hoppas det hjälper din mage också :) hård träning och mkt vatten kan också vara bra; det blev jag ordinerad. Kram!
friskaflamman

#3 - - Marine:

Ser fantastiskt gott ut! Måste pröva!

Vill också tacka för tipset om appen C25K (coach to 5 km). Jag följer den slaviskt och för första gången i mitt liv tycker jag att det är roligt att springa. Så roligt att jag nästan längtar till nästa pass.

Svar: Gud va kul att höra mamma!! Jippie!!! Du e bäst!
friskaflamman