med mysbrallorna på sniskan

I natt höll vi på att blåsa bort till gotland i vårat tält. Kvällen började lite läbbigt med en rejäl duns mitt i den läskigaste sekunden av ’lost’ som vi låg och tittade på där inne i mörkret. WHAAA HJÄÄÄLP!! eller jaha. Någon snubblade visst bara över vårat tältsnöre där utanför. Sen fortsatte det med starka vindar som slet och drog i våran lilla koja till tält, men vi vaknade på rätt ställe imorse ändå :) Det är mysigt att campa, men visst blir det lite vad man gör det till?

 

Vi har bara två stolar som vi fäller upp. När vi grillar så får vi ställa allt på marken och böja oss fram för att nå hit och dit. Vi skär allt med någon slags multikniv/gaffel/sked som inte riktigt funkar. Plastglasen som vi dricker ur verkar aldrig vilja bli helt rena (precis som jag också känner mig). Även om man duschar så känner jag mig lite sunkig liksom. Är det kanske charmen med camping? Att man ska leva spartanskt som fan, men ändå njuta av att inte ha alla bekvämligheter till hands? På morgnarna tittar man ut från sin lilla tältöppning med ett fågelbo till hår, mysbrallorna på sniskan och en rygg som är halvtrasig eftersom den sovit på en stenhård husvagnsplats. Men jag tycker ju det är mysigt, men det gäller att ha den inställningen liksom. Och det går väl igen i hela livet, att det blir vad man gör det till många gånger :)

 

Och som pricken över I:et så står jag i ett proppfullt gemensamt kök (för att få ström till laptopen) och skriver just nu. Det blir vad man för det till….Nä hörrni, nu måste jag lämna plats för potatisskalande och lördagsmiddags-fixande!

 

Och det är ju inte fy skam att ha 50 meter ner till en av landets finaste stränder

Och sen blev det after beach tillsammans med andra glada campare och 1500 stycken getingar. Skitkul band som spelade, mina favoriter på repertoaren var gulligullan koko och snabbköpskassörskan :)

#1 - - svärmor:

Ja ni värkar ju ha det jättemysigt, och ni håller sams ännu hoppas jag? Campinglivet är en prövning. KRAM

#2 - - Marine:

Hej! Va härligt det ser ut och vilket fint väder ni har!! Var exakt är ni egentligen? I Byxelkrok? Har du stött på Ebon? puss puss

#3 - - U:

Å vad gött det ser ut med en corona, och limen finns där i. Var själv på fest igår men då bjöds det på annan öl.