dagens lunchtips

God morgon! Här kommer dagens mattips, funkar både till lunch eller middag. Stek tre ägg, servera med en burk makrill i tomatsås och lite ärtor. Det kan va klurigt att hitta mat som barnen gillar, men det här åt dom väldigt glatt av! :) Och man kan ju för all del byta ut makrillen till falukorv på deras portioner. 
 
Nu ska jag iväg till jobbet, trött som alltid men med ändå full av ny energi eftersom jag umgåtts med bästa vännerna på Em (länkar till förra året) i dagarna. Det är en ljuvlig tradition och vi ses där vecka 32 varje år. I år kunde inte Cissi vara med men min barndomsvän Viktoria kom med sin familj. Och så två jobbarkompisar till Lina som var urgulliga, plus 'dom gamla vanliga' :) Vi blir som en enda stor familj på plats. Jag grät massor när vi skulle säga hej då. Det blir så påtagligt att vi åker söderut och dom norrut. Det blir en så stark påminnelse om att vi inte är på samma plats just nu. Ush så ledsen jag blir då. Saknar!! 
 
 
#1 - - Natalie:

Vad gott!

Svar: Eller hur! :)
friskaflamman

#2 - - Sus:

Bra tips! Nu vet jag vad jag ska äta till lunch! ;)

Svar: Så bra! :)
friskaflamman

#3 - - Anonym:

En liten konstig fråga :-)
Jag har börjat äta Pauluns Supergröt (tack vare dig) men jag undrar lite över konsistensen. Jag är van vid havregrynsgröt som blir lixom ganska mosig och slät, men Pauluns, den ska inte bli så va? eller gör jag fel när jag kokar haha.

Svar: Hmm, ja den blir nog lite mer 'matig', det stämmer! Men du kanske kan koka längre tid på låg värme? Om du föredrar den lite mosigare liksom?
friskaflamman