pigga upp mig

Idag tänker jag så här, vad fantastiskt det skulle vara med lite kommentarer. Ni är flera hundra som läser min blogg men nästan ingen kommenterar. Ibland blir jag lite ledsen för det och nästan vill sluta blogga. Så kan vi inte bryta den trenden? Med start idag? Snälla.....leave a comment, det skulle göra mig så glad!
 
Ni kanske kan berätta vad ni ska göra i helgen? Ni får vara anonyma. Puss!
 
 
#1 - - Eva:

Klart du ska få kommentarer! Jag ska så på loppis med min mamma och förhoppningsvis sälja massa gamla barnkläder! Hoppas på att komma hem tomhänt! :)

Svar: Kul med loppis! Jag står flera gånger per år, lycka till!! Så skönt att rensa och tjäna pengar på samma gång ju! :)
friskaflamman

#2 - - Ingsan:

Emelie! Fortsätt blogga, det är så inspirerande och roligt att följa dig ju! Bara så "krångligt" att kommentera när man läser på mobilen oftast eftersom man måste skriva in mejladressen varje gång... hjälps inte att fylla i "kom ihåg mig"-rutan. MEN, jag ska försöka bättra mig:) KRAM Ingsan

Svar: Va dumt att set är krångligt!! Men hoppas du kan lämna en då och då iallafall, ha så kul i helgen! Vi kanske ses ute i vimlet, vi ska också vara barnfria :) kram
friskaflamman

#3 - - [email protected]:

Emelie, du har ju världens skönaste blogg, jag lovar att bli bättre på att kommentera.
Alla bilder du lägger upp är så fina å så bra ljus, hur gör du?

I helgen ska jag se Avicii, kommer bli grymt!
KramKram

Svar: Gulle dig Ellen! Vi har så fantastiskt ljus i vårat hus, framförallt nu när våren börjar komma. Så jag bara klickar :) behöver inte redigera. Vi har en nikon systemkamera, tror den heter 5000 eller 6000. O vi ska också på Avicii i helgen!! Kram!
friskaflamman

#4 - - Ingsan:

Och i helgen ska min lillasyster vara barnvakt till kidsen så jag och A får ut på galej:) Det blir minigolf, bowling och drinkar!

Svar: Är minigolfen inomhus månne? Så ni håller er varma mellan drinkarna? :)
friskaflamman

#5 - - Anonym:

Jag brukar kommentera men brukar vara dåligt med svar :(

Svar: Då lovar jag bli bättre på att svara!! :):)
friskaflamman

#6 - - Karin Arvidsson:

Jag håller med den anonyma, vi vill ha svar när vi kommenterar! :)

Svar: Ska bli bättring, promise! Visste inte att ni ville det, men nu så :):)
friskaflamman

#7 - - Lottis :

Såklart ska vi göra vad vi kan för att pigga upp flamman! Jag ska mysa med min lilla febriga bebis. Första förkylningen och en frustrerad mami... När ska man ge sig på alvedonen egentligen?

Svar: men å nej! Jag minns faktiskt inte när man börjar, men det är ganska tidigt som man kan ge alvedon. En sån där i rumpan brukar va smidigast för dom små ju. Stackars er… koksaltvatten och en nässug var min räddning första tiden med Ludvig när han hade RS. Det var hopplöst! Hoppas den lilla snart blir bättre! kramis!
friskaflamman

#8 - - Marine:

Jag har världens roligaste helg framför mig!
Sören och jag ska ju få rå om Lovis och Ludvig!
Vi planerar att åka buss in till Täby C och där äta kycklingnuggets på McDonalds och titta in i Täby centrums fina Lekhörna. Kanske Lovis och jag ser en 45-minuters tecknad film (Prick och Fläck på fläcken) på bio. Hemma har vi laddat med DVD Duran och Mollan, falukorv, en intressant skattkista m m.
Både Leta Dance och Andra Chansen på TV.
Ja, och på söndag träffas vi ju alla hemma hos Jacob och Bekka på Jacobs 27-årskalas.
Vilken rolig helg det ska bli! Längtar!
Kör försiktigt!

Svar: Kommer bli en supermysig helg! Och Lovis börjar ladda rejält 😊 hörs imörrn när vi är på väg. Kram
friskaflamman

#9 - - Maria:

Å sluta inte blogga! Du har en så mysig / inspirerande blogg . Sliter just nu med inskolning på dagis med en liten 14 månaders Leo. 1 Tim/dag å det är lite seeeegt!! Men det går bra :) . Passar på att skicka lite hälsningar till din man från "Topflight" i Tibro. De blev liksom jag lite chockade av vad som hänt så många kramar från oss !! Nu hoppas vi att våren kommer så man kan få njuta av solen till helgen :)

Svar: Hej Maria, jag ska framföra hälsningen! 😊 Ghaa inskolning är så segt...hoppas det snart rullar i bättre takt o att all går bra! Tack för att du kikar in! 😍
friskaflamman

#10 - - svärmor:

HEJ MINA SMÅ HJÄRTAN, INTE UTAN ATT FARMOR BÖRJAR LÄNGTA EFTER ER. STOR KRAM TILL ER.

Svar: Ja hoppas vi ses snart! Kram!
friskaflamman

#11 - - Jessika:

Håller med ovanstående, fortsätt blogga. Det är så kul att följa med er i familjen. När jag kikar in blir jag påmind om gamla goda guide tider och säljkonferenser. Lite annat liv nu med två ljuvliga kids <3

Svar: Ja det är lite skilda världar mot förr jessan hihi 😊 tack för att du kikar in! Hälsa familjen!!
friskaflamman

#12 - - Ingsan:

Wow va kul m Avicii!! Plötsligt kändes våra planer så barnsliga! Hahaha, fast det är inne iallafall så man inte fryser ihjäl! Ha så kul och snart måste vi ju ses, kanske nästa Stockholms besök? Kram!

Svar: Ja sååå gärna! Denna gång åker vi upp med kompisar här nedifrån, så det blir svårt att hinnas ses. Men ja nästa gång!! Och så hoppas jag lite på att ni kommer till Öland i sommar 😊 kram o ha nu en mysig helg!
friskaflamman

#13 - - Lisa Lindén:

Läser din blogg varje dag men är superdålig på att kommentera. Älskar variationen i dina inlägg och dina fina bilder. Du är en sann inspirationskälla.

Svar: Gulle dig Lisa, tack för fina ord!! ❤️
friskaflamman

#14 - - Bekka!:

Städa förrådet och mysa med er! :)

Svar: Mysigt ska det bli! 😍😍
friskaflamman

#15 - - C:

Hej flamman! Håller med att det är lite "jobbigt" att kommentera när man måste fylla i mailen varje gång. Men ska bli bättre! Finns det någon möjlighet att lägga in nån like-funktion?
Puss! Välkommen till Stockholm ❤️

Svar: Nej men jag tror inte att blogg.se har någon like-knapp, det skulle jag verkligen vilja ha!!! Vore ju smidigare för er såklart. Ska kolla upp det igen, ses snart ❤️❤️
friskaflamman

#16 - - Anna:

Hej Emelie! Sluta inte blogga, ska bli bättre på att kommentera :-) Såg bilden på Lovis på instagram, har ni klippt lugg nu? Fint! Molly har ju lång lugg men man funderar ju ibland på hur det skulle bli om vi klippte den... Största utmaningen där är att få henne att klippa sig överhuvudtaget. Hittills vägrar hon medan storebror sitter som ett ljus och njuter av stunden!
I helgen ska vi till din gamla hemstad och hälsa på barnens farmor och farfar, det blir mysigt!
Hoppas ni får en fin helg! Kram

Svar: Lovis fick en klubba idag när vi klippte henne. En muta som räckte hela klippningen :) jag var lite emot lugg först men jag märker att det trots allt är enklast för henne. Istället för att ha en lång lugg som hänger fram i ansiktet. Om man inte har uppsatt då.....:) kram Anna!
friskaflamman

#17 - - Ahlin:

Nej!!! Du får inte sluta blogga. Nu när vi inte ses så ofta är detta underbart att följa. Att få följa dig genom vardagen och se bilder på dina sötnosar, det måste du fortsätta med!! Puss älskade vän

Svar: Fina du, nu vill jag inte sluta!! Jag har ju love-bombats av er idag!! Puss 💕💕💕
friskaflamman

#18 - - Moster Ulla:

Nu blev det fart på kommentarerna! Bra tips!
Jag tycker mina "bloggvänner har slöat till lite utom du:)å några till. Tiramaisu betyder pigga upp mig, visste du det?? Du kanske ska beställa en sån! Jag frågade sist(brukar beställa det) servitören om han visste vad Tiramaisu betyder. Han visst inte och blev röd i anskitet när jag talade om det. Vet inte vad han tänkte på????? Karin Arvidsson, är det min bloggvän? Eller är det två olika? har hon gått över till dig?? Ja det är så roligt när man får kommentarer. jag hoppar jämnfota när dom kommer!!!Så idag kan du hoppa mycket!
Kram och har det bra i Sthlm!

Svar: Haha jag tror att det är två olika Karin, 'min' Karin är en fd jobbarkompis från ving iallafall :) får prova en tiramisu nästa gång jag får chansen, fast jag inte gillar kaffe :)
friskaflamman

#19 - - Moster Ulla:

Tiramisu, stavas det. var för snabb!

#20 - - Anna E:

Hej!
(Jag fyller inte i mailadress, kommer med ändå hoppas jag!?)

Jag hade sex bloggar jag läste dagligen (fem kändisar och en flamma), och din är den enda jag har kvar. Jag vart arg på de andra.. ☺️

Så sluta inte, lova!?

I helgen ska jag hålla mig lite hemifrån då jag vabbat magsjuka hela veckan. Peppe får ta hand om våra små damer.

Hoppas ni får en grym helg. Jag vet att du har fullt upp när du väl är här, så jag siktar på att komma och hälsa på er i nya huset sen istället. ☀️

Kram vackra du! ❤️

Svar: Nu blir jag jättesmickrad, slog jag kändisarna alltså?!?! 😍 lova att varna mig när du blir arg på mig 😊 hoppas du får lite egentid i helgen, du behöver nog ut och luftas efter magsjuka barnens vecka. Ja hoppas ni kommer hit o hälsar på 👍👍👍👍 kram!
friskaflamman

#21 - - Marine:

Jag fyller aldrig i någon mailadress?
Varför ska man det?

Svar: Nej det verkar ju inte behövas!! Va bra!
friskaflamman

#22 - - Sandra:

Sluta inte blogga söta Emelie! Du är verkligen en inspirationskälla, vilken kämparglöd du har kvinna:) Nu är det bara 5 veckor kvar tills Charlie får ett syskon och jag blir så sjukt inspirerad av dig att bli vältränad och stark efter barn nummer två. Ha så kul i Stockholm i helgen! Kram kram

Svar: Åh Sandra, tack!!!! Om jag bara inspirerar en person så räcker det liksom, men idag har jag blivit bombad med feedback. Känner mig så glad!! Stort lycka till med lilla syskonet och sen får vi peppa varandra vidare till den goda formen!! :) stor kram o hälsa familjen!
friskaflamman

#23 - - Max:

Hej! Ramlade in på din blogg för några år sedan o har fastnat. Gillar din variation o att du visar upp att allt inte är så perfekt hela tiden! Till helgen blir de mys med barnen Lets dance o andra chansen o på sön till bibblan där barnen ska få lära sig dekorera cupcakes o cakepops. Då kan ju mamman passa på o kika hur man gör också ;)
Kan absolut bli bättre på att kommentera om du vill ha kommentarer från en helt okänd en =)

Svar: Åh en helt okänd en blir extra kul:) så smickrad jag blir att du följer bloggen!! Hoppas ni får en fin helg o kul med cupcakes :) lets dance är mitt favvoprogram. Kram o tack!
friskaflamman

#24 - - Cajsa:

Neeej sluta inte blogga :-) jag ramlade in här av en slump för nåt år sen men nu läser jag den dagligen.
Älskar att läsa om träning, mat och hälsa.
Min sambo Denny Kristoffersson hälsar :-)

Svar: Tack snälla Cajsa!!! Är så glad att just du tittar in. Hälsa Denny och er lilla sötnos!! Kram kram
friskaflamman

#25 - - C:

Se där! Mailadress kanske inte behövs!? Då blire mer kommentarer! ;) puss

Svar: Jag vet, så himla bra att det inte verkar behövas!
friskaflamman

#26 - - Lin:

Jag forstår dig, samma här, så tråkigt när man ser att så många varit inne men ingen kommenterat. Jag ska bli bättre, jag lovar!
Ha så mysigt i sthlm! Själv får jag besök av en av mina bästa kompisar från Oslo i helgen, så det blir dinner, wine & shopping I guess...Och massa fniss o skratt, som det ska va:-)
Pussar!

Svar: Va mysigt!!! Ha en lovely weekend snygging, och vi håller kontakten för jag vill veta hur det går inför den stora dagen :) kram!!
friskaflamman

#27 - - Ann :

Då försöker vi igen, :) jag ska få rå om min syster i helgen, 2årskalas för kusinbarn imorn kväll, myslördag å så tapasmiddag på stan... Fin helg! Nu håller jag tummen för min Magnus som ska "vatten"skida stafettvasan imorn! Älskar din blogg min fina!!! Många kramar!!!! <3

#28 - - Ann :

Då försöker vi igen, :) jag ska få rå om min syster i helgen, 2årskalas för kusinbarn imorn kväll, myslördag å så tapasmiddag på stan... Fin helg! Nu håller jag tummen för min Magnus som ska "vatten"skida stafettvasan imorn! Älskar din blogg min fina!!! Många kramar!!!! <3

Svar: Gulliga dig Ann!! Du förgyller alltid mina dagar med dina söta kommentarer, ska bli bättre på att besvara dom bara :) vilken mysig helg ni har framför er. Och heja Magnus, tappert!!!! Kram
friskaflamman

#29 - - Evelina:

Fina flamman! Kommer inte på tal att sluta med bloggen, jag är sämst på att kommentera, jag vet, men jag kikar in ett par dagar i veckan och älskart! 😍
I helgen kommer du äntligen upp igen, ska bli fantastiskt kul att även A är med denna gång! Längtar!
Vi ses imorgon! Puss

Svar: Vi längtar också massor!!! Imorrn ses vi äntligen igen, finaste du! 😍😍😍😍
friskaflamman

#30 - - Camilla Ek:

Hej fina Goa Semlis! Läser din blogg varje dag men vet att jag är kass på att kommentera, ska bättra mej! Här har vi sportlov o dom stora barnen är hos Bengt. Alfons o jag ska ner på stan o köpa en disneygubbe till disneyinfintyspelet. Jag har precis varit i Milano och köpt Marc by Marc som vi tar in till hösten. Massa kramar till dej!

Svar: Va lyxigt att få åka till Milano för inköp, wow!! Du är gullig som följer bloggen, massa kramar o hälsa Daniel!!!!
friskaflamman

#31 - - Terese:

Hej,
Jag har aldrig kommenterat något som du lagt ut på din blogg även fast jag gillar det jag läser och ser. Du inspirerar mig på ett mycket positivt sätt, så sluta inte fina du ;)
Jag har till och med pratat med min läkare om en bröstförminskning, som jag gått å grubblat på hur länge som helst. Tack vare din blogg!
I helgen kommer äntligen min sambo hem från en sportlovsvecka i Trysil, ska bli mysigt att ses igen och på lördag ska jag fira min väninna som fyller fabulösa 40, med Champagne och middag på stan. Och jag gissar att kvällen inte slutar förrän in på småtimmarna ;)
Ha en trevlig helg!/ T

Svar: Hej Terese, så glad du gör mig! Tack!! Jag kommer inte sluta blogga, har fått så otroligt mycket feedback nu så det känns fantastiskt!! Bröstförminskningen är den av dom bästa sakerna jag gjort i mitt liv, ja du vet ju hur nöjd jag är :) jag kan bara rekommendera det :) stor kram o tack för att du kikar in på bloggen!!
friskaflamman

#32 - - Anonym:

Är på väg på skidsemester till Åre! HÄRLIGT!
Tack för en inspirerande blogg☆

Svar: Ha det så härligt i Åre!! Tack själv för att du läser bloggen!! ❤️
friskaflamman

#33 - - Moster Yvonne:

Grattis på Mariadagen!!
Morbror hälsar.
Kramar

Svar: Tack!! Visste inte att det var Mariadagen så det var ju kul :) kram kram
friskaflamman

#34 - - Camilimum:

Fina du! Det är så roligt att följa dig, din fina familj och er vardag genom bloggen. Jag hoppas du fortsätter! Men förstår att det är roligare med lite respons! Stor kram på dig och hoppas du får en härlig helg!

Svar: Gulle camilimum :) är så glad att du läser bloggen! Hoppas DU får en finfin helg! Stoooor kram!
friskaflamman

#35 - - Lizette:

Strålande blogg!! Missa inte ---> http://ungrik.blogg.se/

#36 - - Eddie:

Sluta blogga... NEJ!
Jag älskar din blogg för den ger så mycket inspiration och får mig och må bra! xx

Svar: Tack snälla!! Ska inte sluta :)
friskaflamman