semestertider

Semestertider......Man äter lite mer och unnar sig lite hit och dit, så ska det vara tycker jag. Mat ska vara njutning, stor del av livet ju!! Men denna sommar så har jag bestämt mig för att iallafall välja mina tillfällen. Alla 'vanliga' måltider så försöker jag äta bra och lagom portioner. Sen när tillfälle ges (typ när man är bortbjuden eller när man gör det lite festligt) så njuter jag, kanske dricker vin och tar det jag är sugen på. Viktigt för mig (tog många år att lära mig...) är att lyssna på kroppen - är jag mätt? blir det godare för att jag tar mer? Varför äter jag, för att jag är hungrig eller för att jag är stressad/orolig/rastlös/ledsen? Jag börjar hitta rätt :) herregud det är en hel vetenskap det här med balans, man får göra så gott man kan :) hur gör ni och hur tänker ni? kram på er!! 
Träning på tomten med olika stationer, typ 20 min o barnen tyckte det var skoj (bara en sån sak!!) 

Här bor vi just nu, så mysigt!! 
Utsikten när vi öppnar dörren :)

Selfie på minigymmet på jobbet :)