seven

Hej alla fina! Jag sitter fast på ett hundra-gradigt tåg mellan Växjö och Alvesta, missat anslutningen och hej å hå. Det är väldigt svettigt och gnälligt ombord. Men jag väljer glädje idag, orkar inte spilla energi för det här kan jag inte kontrollera. Någon gång kommer jag nog fram :) 

Nu ska jag tipsa er om appen 'seven' som är träning på sju minuter. Enkla rörelser och allt du behöver är en bänk eller stol. Snabbt och smidigt! 

Jag körde 2 varv a' sju minuter i förrgår, räckte för att få träningsvärk. Små steg mot styrka, allt är bättre än inget! 

Ni vet vad Paolo säger: en kvart om dagen! Så kanske 7 min på morgonen o 7 på kvällen kan vara en variant? Kram på er! 



Appen är otroligt pedagogisk och enkel, räknar ner och det känns så simpelt! 10 sekunders vila mellan omgångarna, det här är en träningsform som är perfekt för alla. Nybörjare till vältränad. 
#1 - - Bekka:

Jag och Jacob har kört den i några veckor nu. Tycker den är kanon!

Svar: Grymt jobbat, va bra ni e!!! 👍👍👍👍👍
friskaflamman

#2 - - Anna E. :

Vad kul, jag har just börjat med denna! Träningsvärk är bara förnamnet här. ☺️ Har fått med mig min man också, han är riktigt taggad. Det bästa är att vi aldrig kan säga att vi inte har tid - 7 minuter har vi alltid. (Kör den svenska versionen, men de ska vara likadana).


Svar: Å va kul!!! Och exakt så, 7 min kan man liksom inte bortförklara 😊 alla har sju minuter!! :) ni är bäst!! Kram!!
friskaflamman

#3 - - Marine:

Jag är också igång med appen nu. Man tror inte att det kan vara så jobbigt som det är.
Sprang 3 km även i morse. Trots att jag hoppade i havet direkt efter tog det nästan en timme innan jag hade eftersvettats klart.
Men så skön och nöjd man känner sig efteråt!!
Har du förslag på bra och peppande spring-låtar?

Svar: Mamma du är så duktig, vilken fighter!!!! Just nu är min favvis 'låt mig vara din soldat' och 'we are one', båda ligger på topplistan på Spotify. Kram!!
friskaflamman

#4 - - Marine:

Har skickat Sören till Stadium för att inhandla shortsen också😹

Svar: Hihi dom kommer du bli nöjd med. Och så skönt att ha lite fladdrigt på sig, fast det ändå sitter åt liksom. Kram!
friskaflamman

#5 - - Moster Ulla:

Jag väntar på svalare temperatur...sen så!!

Kram

Svar: Ja det har vart väldigt varmt i sommar, friskare luft ska bli skönt!
friskaflamman