lova mig!

Härligt vinterväder ute, men också svinkallt om man inte klär sig rätt. Jag har ett par lång-kalsingar i fleece som är ett måste dessa kalla dagar. Det är så härligt att vara ute (iallafall i små doser) om man inte fryser utan bara kan njuta vårat vackra vinterland.

Men jag kan inte låta bli att tänka på dom som inte har fleece-långkalsingar. Dom som inte har en varm dunjacka, eller en dusch med varma strålar som tinar upp en frusen kropp. Dom som inte har en filt att krypa under eller en brasa att tända.

Jag såg en gång en hemlös man som eldade på sin förfrusna hand med en tändare.

Rensa bland era vantar och mössor, gamla jackor och underställ. Det finns helt klart någon som behöver dom! Man får aldrig slänga bort varma kläder, dom måste skänkas. Lova mig!


vårat torp i vinterskrud, som ett riktigt tomtebo!
#1 - - Ullis:

Sååå himla fint!

#2 - - svärmor:

Ja det är så fint i vinterskrud. Men säg till A att inte glömma köpa snöskyffel när ni skall dit nästa gång.

#3 - - Matilda:

Tack för denna fina lilla tankeställare!

Samt erat bedårande torp med snötäcke!



Jag lovar!! ;)

#4 - - Anonym:

Vad härligt det ser ut. Gratulerar till köpet. Helene