skördefesten

I helgen har det varit Skördefest här på Öland och det är första gången jag upplever spektaklet.
Herregud, vilken folkfest! Man tror att ca 250.000 människor besökte våran ö denna helg, vilket märktes i form av köer och proppfulla parkeringar överallt. Men det häftiga är att ALLT på hela Öland öppnar upp dessa dagar.
Det är marknadsstånd, jippon, utställningar, loppisar och gud vet allt. 
 
Min storebror och hans son Erik (min gudson) hälsade på oss och vi åkte såklart runt och kikade.
Ja, så gott vi kunde med tre små barn i släptåg that is. 
 
Marknad i Eriksöre. Pumpor överallt, så fint!
Fikapaus med äggmackor, festis och varm choklad.
Självplock av pumpor..
...det fanns en del att välja mellan :)
Och så en halmborg för barnen! 
Kusinerna!
Ludvig i halmborgen. Denna blott 20 månader gamla bebis har inga begränsningar när det kommer till farliga grejer. Han slängde sig ner i halmen från 1 meters höjd. Galen!
Kofta och väst från POMPdeLUX. Mössa och jeans från H&M. 
Lovis är en uuuuunderbar tjej. Hon busar och skojar och pratar SÅ mycket nu.
Varje dag kommer nya ord, det är så himla kul.
Poncho och byxor från POMPdeLUX, mössa från Zara. 
Jag och storebror.
Min poncho G-star, mössa POMPdeLUX (ja, mammor kan ha mössorna i storlek L).
Så mysigt att ha dom på plats några dagar, kom snaaaaart tillbaka!