just nu....

...sitter jag och dagdrömmer om stuvade makaroner, jag måste skynda mig hem och laga denna delikatess! Har ni någon husmanskost-favorit? Vad ska ni äta till middag ikväll?


#1 - - U:

Vi blev bjudna på kålgryta med ris hos mor och far. Barnen vill ha lingon till men jag föredrar ketchup. Ö kör utan.

#2 - - g:

Den frågan är helt onödig att ställa till Wilmer i alla fall; svaret är alltid just STUVADE MAKARONER!Tur vi gillar det allihopa i familjen men det kan ju bli lite tradigt 7 kvällar i veckan.. eller 6, kanske, för på fredagar är det taco-time om lilleman får bestämma!

#3 - - Klas of Skåne:

Bästa husmanskosten är definitivt Biff Rydberg. Så fantastiskt gott! Tärnad potatis och massvis med lök (jag föredrar rödlök) samt slutligen tärnad "rostas" stekes var för sig. Kryddas med salt och mycket krossad svart/grön/rosé-peppar. Blandas och serveras med en äggula och ett gott rött vin. Mums!

#4 - - Ann:

Jag åt stuvade makaroner till lunch igår, fantastiskt gott!

En annan favorit är spenatsoppa med ägg, eller varför inte korvstroganoff med lite extra sting i!



Kommer du ihåg den varma dippen med kronärtskocka å spenat vi åt med nachochips på Jack´s på RHO, jag har receptet, grym förätt eller bara som tilltugg!



have a nice day!