svårt

Idag vaknar jag med noll energi och känner mig förtvivlad. Igår kväll höll jag på att lägga Lovis i 2h. Hon sprang upp och jag la tillbaka, och varje gång började hon gråta. Detta höll vi på med i ungefär 35 vändor.

Sen hade jag ungefär en timmes barnfri tid.

Sen gick jag och la mig vid 23. Mellan 23 och 05.20 har jag vart uppe och gett Ludvig mat fyra ggr och stoppat i nappen tre ggr. Alltså sju gånger på 6h. 05.20 vill han inte somna om mer, han vill upp och leka.

Mamma vill bara grina.

Och är det inte Ludvig så är det Lovis. Förra natten höll A på och sprang skytteltrafik mellan båda. Och mååååånga nätter är det just så här. Jag förstår att det kommer bli bättre men det är så jävla svårt att se ljuset när man inte har några krafter och inte får sova, ladda batterierna, återhämta sig. Vem klarar att vara igång dygnet runt? Inte jag!!!!!!!

#1 - - marianne sjölander:

Låter som att man får ladda upp riktigt med batterier nästa vecka, men just nu är jag van att vara uppe på nätterna. Jobbar ju det just nu. Kram till er alla.

#2 - - Mia:

Här kommer svar från lata mamman som än så länge bara har ett barn. Vi kämpade oxå ett tag med lilleman när han var runt 2. Men vi gav upp antingen slutade det med att man själv somnade vi nattningen eller så fick vi springa fram och tillbaka till hans säng för att han hela tiden vaknade till när vi inte var där. Det slutade med att han fick somna hos oss i soffan istället, det blev bästa lösningen för oss.

Kram

#3 - - Anonym:

Hej tappra du.
Ja, det låter ju inte som en hit.. 😞 Utan sömn blir man snabbt tokig (hade kolikbarn i 2,5 månad.. 😖).

Det är ju verkligen inte att ge upp att som Mia, låta barnen somna i soffan eller som vi gjorde i 4 år, lät Bibbi sova hos oss och dessutom få välling två gånger per natt (de gick jag upp och gjorde i sömnen, inget som störde). Alla sätt som ger en nattsömn är bra sätt, jag tycker helt och fullt att man får vika sig från alla innan tänkta lösningar. Inga konstigheter!

Får ni plats bredvid Lovis i hennes säng? Sov bredvid henne!
Eller ta in henne till er, och stör det Ludvig så flytta ut honom med en förälder under en tid.

Hoppas det löser sig, jag lider ända in i märgen med sömnlösa föräldrar.
Stora kramar.

#4 - - Lin:

Usch det där är inte kul när man tappar all energi o bara vill grina. Det är så klen tröst att det (förhoppningsvis) ger med sig.
Melvin har aldrig varit ett sova barn kan man säga, och dom första 2 åren trodde jag att jag skulle bryta ihop tillslut för att han aldrig sov.
Han är fortfarande lite krånglig då och då, men vi har låtit han få somna i våran säng, och sen lyfter vi honom till hans egen när han somnat dom gånger det är krångel. Då stör han inte Kasper heller, dom delar ju rum:-)
Hoppas att din dag i dag varit bättre! Puss o kram